Stigas begint veiligheidscampagne voor kleine bedrijven

Bron:greenity.nl

Stigas heeft op 6 december de veiligheidscampagne ‘Wat kan jou nou gebeuren?’ gelanceerd. De doelgroep zijn kleine bedrijven met personeel, bedrijven zonder personeel in dienst, zzp’ers, flex- en uitzendkrachten, internationale medewerkers en vrijwilligers.

De campagne richt zich op deze groepen in de agrarische en groene sector waarvoor de toegang tot een arbodienst of bedrijfsarts minder vanzelfsprekend is. Doel is de bewustwording over veilig en gezond werken te vergroten. Daarnaast moet de campagne aanzetten tot verbetermaatregelen. Voor de campagne is de website https://www.watkanjounougebeuren.nl/ in het leven geroepen.

Ongevallen

“Elk jaar zien we bij deze groepen nog ernstige ongevallen gebeuren, soms zelfs met dodelijke afloop’ aldus Hans Koehorst, werkgeversvoorzitter van Stigas namens LTO Nederland. “Ook lopen zij meer kans op gezondheidsklachten. De campagne benadrukt het belang van veilig en gezond werken en helpt ondernemers en werkenden op weg om dit te bereiken.”

Veilige werkomgeving

Uiteindelijk doel van de campagne is om alle ondernemers te motiveren een risico-inventarisatie en -evaluatie (RIE) voor hun bedrijf te laten opstellen. “Een RIE is de basis voor een veilige en gezonde werkomgeving”, aldus Jeroen Brandenburg, werknemersvoorzitter Stigas namens FNV. “Met de RIE breng je de risico’s van je bedrijf in kaart en tref je maatregelen om ze stap voor stap aan te pakken. Het is een hulpmiddel om gestructureerd naar je bedrijfsrisico’s te kijken, maar ook een wettelijke verplichting.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.