Forse stijging ziekteverzuim bij winkelpersoneel

Het verzuim onder winkelpersoneel is vorig jaar met meer dan 30 procent gestegen tot gemiddeld 5,9 procent. Winkelpersoneel ervaart zware druk door wegblijvende klanten en een onzekere toekomst.

Dat meldt arbodienstverlener Capability na onderzoek. Het verzuim in de retail ligt een stuk hoger dan het landelijke gemiddelde van 3,5 procent.

Verkopers ervaren steeds vaker een onbevredigend gevoel doordat consumenten de winkels wel binnenkomen om producten te bekijken, maar vervolgens op internet bestellen, aldus directeur Titus Kramer van Capability.

Verveling breekt medewerkers ook op. Hoe minder klanten, hoe minder het personeel te doen heeft. Veel bedrijven nemen daarnaast geen vaste krachten meer aan, wat ook effect zou hebben op andere werknemers. ,,Het zorgt voor beperkte continuteit in winkels”, aldus Kramer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *