Bedrijven oordelen: Inspectie SZW is deskundig

Nieuwsbericht | 07-12-2012

De Inspectie SZW is volgens Nederlandse bedrijven deskundig en klantvriendelijk. Dat bleek vanmiddag bij de uitreiking van het certificaat Bewijs van Goede Dienst door MKB Nederland aan de Inspectie.

Het certificaat wordt uitgereikt aan overheidsdiensten die hun werk zo uitvoeren dat bedrijven er zo min mogelijk last van hebben.  Dit is een initiatief van het ministerie van Economische Zaken.

Bedrijven vinden het belangrijk dat inspecteurs bij de controles op werkomstandigheden focussen op de belangrijkste risico’s en niet op alle slakken zout leggen. Ook daarop scoort de Inspectie SZW hoog.

Begrijpelijk

Verder zijn de verslagen begrijpelijk: rapportcijfer 9,1. De cijfers voor deskundigheid en klantvriendelijkheid zijn 8,8 en 9. Wel moet de Inspectie duidelijker worden over de hoogte van boetes na een overtreding. Zij gaat onder meer al vanaf 1 januari haar site hiertoe aanpassen.

Het certificaat werd uitgereikt door Mario van Mierlo, die bij MKB Nederland arbeidsomstandigheden in zijn takenpakket heeft. Van de Inspectie nam Marga Zuurbier, directeur Arbeidsomstandigheden, het Bewijs van Goede Dienst in ontvangst.

De Inspectie SZW (waarin begin dit jaar zijn opgegaan: Arbeidsinspectie, Inspectie Werk en Inkomen en SIOD) is de eerste Rijksinspectie die het certificaat krijgt uitgereikt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.